h1

Natuurloop Lier

januari 22, 2011

Deze keer geen sneeuw of ijs…dus ja, we doen mee met de Halve Marathon in Lier.

Maar ik voel me vanmorgen niet zo goed: wat koortsig en ’n koortsblaas probeert door te breken :-(. Niet te veel verwachten dus.
Tijdens de opwarming merk ik ’t al: hartslag zit te hoog. Ziek aan het worden? Of toch de zenuwen? Want ook de wc zag me meerdere keren komen.

’t Was dan ook al even geleden dat ik nog ’n wedstrijd liep.
Vooraf gecheckt met trainer: loop ik op hartslag? Tempo? “4’30 tot km10 en dan zien of je kan versnellen“, had hij me laten weten.

Ik had ’t geluk dat al na 3km een man (Maarten Fieuws) vroeg of ik voor 4:30 ging. Voor hem duidelijk geen probleem en hij heeft dan ook de hele tijd voor me gelopen.
’t Werd trouwens ’n hele groep. En wanneer we ’n ander groepje naderden, sloten die meestal aan.
Af en toe wees ik wel op de snelheid, als we rond de 14km/h zaten. Maar ja: de actuele snelheid bij Garmin is niet steeds correct.

Net nadat we de tweede vrouw hadden ingehaald en ’t bergje opliepen (rond km 17), begon ’t groepje te versnellen.
Voor mij toch ’n moeilijk moment. ‘Mijn’ haas bleef bij me en zette me ook de laatste km’s uit de wind.
Zo lukte ’t me toch om net onder de 1u35 te finishen. Dikke merci hé!

Nadien nog wat uitlopen en teruglopen… Ik had collega Erwin beloofd hem de laatste km’s te begeleiden.
Spijtig genoeg kampte hij met kramp in kuit waardoor ik niet veel kon trekken. Maar ik kreeg alsnog ’n GROOT stuk rijstvla ;-).

Fijn dat ik nog ‘ns ’n wedstrijdje gelopen heb. De beentjes voel ik wel en toch weer ’n schuurwonde opgelopen :-(.
Morgen volgt een rustige training en volgende maand opnieuw naar Lier!

4 reacties

  1. amai wat een mooi wedstrijdje zo vroeg in het seizoen


  2. Het haaswerk was graag gedaan! Was voor mij de ideale training, zo kon ik gemakkelijker op juiste trainingstempo lopen.
    ‘k had blijkbaar wel al de juiste voornaam…


  3. Mooi zo vroeg op het seizoen en wat ziekjes!


  4. mooie prestatie Katrien!!!!!!!



Geef een reactie

