h1

Nieuwe maand…

mei 1, 2012

April was ’n rustmaand wat het lopen betreft.
Logisch om ’t rustig aan te doen na de marathon; je lichaam moet recupereren.
Maar ook de goesting om te lopen was er niet altijd, terwijl elke sporter – beginnend of heel ervaren – weet dat je je na het sporten een stuk beter voelt.

Misschien was ’t ook niet slecht…mijn ‘schema’ (voor wat dit momenteel voorstelt ;-)) even los te laten en meer op gevoel te lopen.

Vrijdagavond liep ik geen wedstrijd. Helen stelde voor om samen maximum 12km aan “gezapig tempo” te doen. Voor mij OK: ik zou naar haar lopen en dan wel zien nadien. Maar het ging goed, het ‘tetteren’ had me genoeg kunnen ontspannen en zo liep ik – ongepland – 22,5km.

Zondag dan weer een ‘nieuwe’ ervaring. Tijdens te weerzien met Het Vedette Sport Marathon Team hebben we ’t – uiteraard – ook gehad over sportdrankjes en gellekes tijdens de marathon en effect op maag en darmen. “Loop eens op platte cola” was een suggestie.
Vorige zondag een eerste poging: cola OK, maar niet plat :-(. Een smospartij dus en belt al direct aan de kant.
Deze week een nieuwe poging. Ja hoor: de cola was plat. Ik heb meer gedronken dan gebruikelijk :-). Maar “light” (wegens geen échte cola meer in huis)…dat kwam toch niet goed: na 13km was de drang naar suiker zeer groot.
Volgende week dus een nieuwe (derde keer goede keer?) poging.

Vanaf vandaag gaan we ons ‘algemeen’ een beetje herpakken.
De laatste weken was niet alleen ’t lopen wat minder. Door niet veel energie (die ik oa. van het lopen krijg), werd er nogal veel zoet gegeten,… En de energie die ik dan binnenkrijg is maar van korte duur en vraagt weer naar meer zoet. Allé, jullie (vooral de vrouwen denk ik) kennen ’t wel.
Ook de stabilisatieoefeningen dienen terug opgepikt te worden, want na een duurloopje voel ik mijn rechter (lees: zwakke) kant.

De loopagenda voor mei staat trouwens goed vol: naast de trainingen, enkele wedstrijden van Scott2Run-criterium, uiteraard op 27mei de 20km van Brussel!

Advertenties

3 reacties

  1. … ook mannen kennen dit fenoneem hoor (drang naar nog meer zoet)! 🙂


  2. t’is tijd om de draad weer op te pikken hé katrien. Ik heb datzelfde gevoel. gedaan met de vakantie. Er weer tegenaan. succes en veel leuke loopkmers


  3. Leuk dat je de draad terug oppikt met je trainingen en wedstrijden (en we dus terug mooie verslagen kunnen lezen van je). Ook goed dat je blijft experimenten met sportvoeding en -drank. Ik kan het beamen dat niet alle tests even succesvol aflopen, maar op een dag ontdek je dat wondermiddel dat je zal doen vliegen… (en dan bedoel ik ni Red Bull… wat trouwens ook een goed drankje is obv. suiker en caffeïne…). Katrien, keep on going!!!!



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: