h1

1 week later

oktober 21, 2012

We zijn 1 week na de Marathon van Eindhoven en ja…ik loop nog steeds een beetje op wolkjes :-).

Bedankt voor de felicitaties en leuke reacties.
Dat laat me nog wat verder zweven… Of zitten de bubbles er misschien voor iets tussen ;-)?

De spierpijn viel goed mee. Als ik een tijdje gezeten had en terug recht moest, voelde ik ’t wat, vooral aan rechterbekken. En ik stapte ook wat trager dan normaal.
Dinsdagnamiddag was de spierpijn al volledig weg. ’t Zalfje voor vermoeide benen dat ik vorige week zaterdag cadeau kreeg van Helen zal geholpen hebben, zeker?

De nachten waren moeilijker: niet goed kunnen slapen, wakker liggen… Ik voelde me dus een beetje zombie (op wolkjes).
Stilaan gaat de vermoeidheid weg…

Lopen stond nog niet op ’t programma. Uit ervaring weet ik dat ik minstens 1 week rust nodig heb.
Vanmiddag staat er wel een een fietstochtje op het programma. ’t Zou ook zonde zijn om niet te genieten van een mooie najaarsdag.

Deze week was natuurlijk ook het moment om de marathon nog eens te herbeleven.
De filmpjes van de marathon helpen hier zeker bij.
(ik loop deze keer terug met grasgroene topje, mét zwarte mouwtjes. Geen pet deze keer, maar wel mijn zonnebril)

Ook mijn tussentijden heb ik al enkele keren bestudeerd. Vanaf km27 zakte de snelheid…vanaf km33 duik ik net onder de 13km/h, maar vanaf km40 kan ik de snelheid terug opdrijven waardoor ik een mooie eindtijd kan neerzetten.

Deze marathon bevestigde een aantal zaken die al al eerder wist….

  • rust zowel in de voorbereiding als vlak voor marathon is belangrijk
  • eten en drinken; zowel dagen voor als tijdens de marathon blijft een aandachtspunt
  • koud weer gaat me beter af dan warm weer
  • focus op mezelf; niet op een bepaalde tijd
  • ookal loop je de marathon alleen; omringd zijn door mensen die je steunen in deze uitdaging is zeer belangrijk

Als ik mijn 10 marathons op een rij zette, merkte ik dat ik in die 5jaar mezelf en mijn lichaam ook beter heb leren kennen.
Ik ben blij dat ik vanuit die ervaring mijn trainingen en de marathon goed heb kunnen afwerken.

En nu?

  • Deze week begin ik terug te lopen…rustig en maximum 1uur
  • Mijn rechtervoet wil ik nog eens laten checken. Mijn oefeningen blijf ik ondertussen doen
  • Ik heb al wat wedstrijdjes in gedachten…maar nog niet duidelijk of ik die dan voor een eigen tijd zal lopen, of vrienden zal begeleiden
  • Ik geniet immers van anderen naar hun doel te brengen. Volgende zondag is het dan ook mijn beurt om te supporteren in Etten-Leur voor Gudrun, Veerle, Luc, …
Advertenties

2 reacties

  1. Blijf nog maar lang op je wolk zitten, je hebt het verdiend. EN inderdaad, met elke marathon die je loopt leer je weer iets bij over het marathonlopen waardoor je telkens weer dat beetje beter loopt. Benieuwd dus naar je volgende uitdaging!


  2. hey Katrien, geniet er nog maar van. je hebt het toch maar weer gedaan. je kan nu weer even relaxen. die druk om je tijd te verbeteren mag nu even lossen. En ik heb jou als voorbeeld in mijn gedachten . dat mijn goeie jaren ook nog moeten komen. En ik kijk er al naar uit om je zondag te zien.



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: