h1

Run to Walk Again

september 14, 2013

RunToWalkAgain

Enkele dagen geleden vertelde ik er al iets van: Run to Walk Again.
Nu deel ik graag met jullie mijn ervaring in dit avontuur!

Eind vorige week pas beslist dat ik ging meedoen, niet enkel als loopster, maar ook als sub-teamleader.
Dit begon al met het zoeken naar permanente fietser (check op zondag), afstemmen met het team en Lieven (check op woensdag), schemaatje opstellen wie wanneer loopt en fietst, …
Het was dus een week met veel minder slaap, maar met enorm veel ‘drive’.

En ja hoor, die ‘drive’ was er ook voor het lopen. ’s Ochtends om 6u30 al een loopje, ’s avonds in donker kilometers afwerken in de regen… Ik ben blij dat ik het nog kàn.

Gisteren was het dan zo ver: de start van Run to Walk Again 2013. Ik zat in Team Bolero (nr 15) en met het overlopen van de roadmaps, merkte ik dat ze in Winksele en Veltem passeerden. Dus plande ik gisteren mijn ‘loslopen’ zo dat ik een stukje met Lieven kon meelopen. ‘Loslopen’ was het niet echt. Een gemiddelde van 12,11km/h voor het stuk dat we samen liepen. Lang geleden dat ik dit tempo nog liep.

In de loop van de avond bleef ik ons team opvolgen via Sporttracker. Maar de teller bleef steken op 94km. Oei…is er een probleem met Team of met de Sporttracker?
Wat heen en weer bellen en dan kreeg ik rond 22u verlossende telefoontje dat met Team alles OK was. Oef, nu kunnen we gerust gaan slapen ;-).

Veel heb ik niet geslapen. Mijn Sleep-cycle (app) toonde slechts 27% :-(.
En het moest voor mijn subteam nog beginnen! Ik kreeg een berichtje dat de vermoedelijke start rond 9u45 zou zijn. Snel alle teamleden verwittigen want we waren afgestemd op 10u en moesten nog een eindje rijden tot Edegem, onze startplaats. Je zal wel begrijpen dat ik wat begon te stressen als Mark en Gina 20minuten later dan gepland op de oprit stonden. Mark wat relaxer en ja, we waren nog op tijd bij RevArte in Edegem waar we ook Alison en Karin zagen. Team compleet: check!

RTWATeam4Met een VOLLE volgwagen, geladen met kledij, eten en drank voor gans weekend 😉 reden we richting Strijderstraat in Edegem. Daar zou de switch gebeuren met het vorige subteam. Châpeau voor dit subteam van Maarten die ’s nachts én in de regen heeft gelopen.
Rond 10u15 dan ook effectief de switch. Mark (fietser voor), Gina (loper) en Karin (fietser achter) zijn vertrokken. Alison en ik naar de wagen om te volgen. Gina liep vlot, ook al was het voor haar een tijdje geleden dat ze haar loopschoenen nog had aangehad. Chique!
Na 9,5km neemt Alison over. Ze had wat last aan de voet, dus hoopte dat ze de 12,9km kon uitlopen. Dit wetende was ik dus heel verveeld als we met de auto verkeerd reden en ineens op de autostrade zaten. Tja…afrit nemen en terugkeren. We passeerden Alison rond het punt waar ik van haar zou overnemen. Ik dook nog even snelsnel maïsveld in voordat ik aan mijn 20km ging starten. Niet zonder gevolgen blijkt achteraf.

Bij het opstellen van het tijdschema had ik voor mezelf 10,5km/h geteld. Ik heb ondertussen al wel enkele keren terug 20km gelopen; steeds aan tempo van rond 10 km/h.
Maar ja, je kent het wel hé: heel enthousiast vertrekken. En aan de controlepost (2km verder) liep er net een dame voor me. Tja…dan moét je hier toch voorbij, niet? Gevolg: tempo wat hoger dan gepland ;-).

Sinds de start rond 10u15 was het vrij droog geweest, op en al een klein beetje mieser, maar na een 8-tal km kwam de regen :-(. En dan ben je snel zeiknat.
De laatste kilometers werd aftellen, en ik was blij dat ik na 19,79km (1u38’24”) de fakkel kon doorgeven aan onze handbiker Kris.

Het tempo van Kris ligt een stuk hoger; rond de 25km/h en dit was voor Karin (fietser achter) met gewone damesfiets niet zo evident. Je moet inderdaad al wat getraind zijn en Karin is pas woensdag in het team gekomen als 2e permanente fietser zodat de lopers zelf niet moesten fietsen. Een goede keuze trouwens zo’n tweede permanente fietser.
Dat Kris snel was, merkten we toen Gina en ik op domein Sporta op het gemak het toilet opzochten. Kris was er al en Gina moest hals over kop mijn droog shirtje aan en vertrekken voor haar 5,4km. Een half uurtje eerder had ze me gevraagd dat ik haar volgende 5,6km wou overnemen. Dus ging ik maar naar de auto mijn nat shirt aandoen en naar de piste.
Om 15u21 startte ik dus voor de 2e keer. Ook hier haalde ik (ondanks klein beetje verkeerd lopen) nog een gemiddelde van 11,8km/h. Moe, maar zéér voldaan.

Run To Walk Again Tongerlo 2013Handbiker Kris rondde dit traject af… Team Bolero (nr 15) legde het volledige traject van 8 marathons af in een totale tijd van 28u13′ wat ons in de buurt brengt van de Top3 zijn van de 19 niet-professionele teams (uitslag: http://www.bibtiming.be/site/14-09-2013-run-to-walk-again).
Ik ben heel blij dat ik dit mocht meemaken en fantatische mensen heb leren kennen.
Bedankt Lieven voor deze uitdaging, respect voor Kris onze handbiker en de andere teamleden. En een DIKKE MERCIE aan ‘mijn’ teamleden Alison, Gina, Karin en Mark!
See you next year!

3 reacties

  1. prachtige prestatie van jullie hoor en zeker en vast ook van degenen die alles moesten uitrekenen en corrigeren waar nodig.
    T’was verdomd plezant om bij jullie team te horen!!!
    Groetjes Kris


  2. Met excuses dat ik jullie wat stress heb bezorgd door jullie met iets te veel voorzichtigheid al om 9u45 aan de start te laten komen (maar de inschatting was niet evident, omdat we intern nog gewisseld hebben in “mijn” subteam tijdens de loop, zodat de voorafgaande tijdsberekeningen niet meer valabel waren…).

    Het was bitter koud én nat tijdens de nacht, maar ik kijk er met trots naar terug!


  3. dag katrien, toffe site! ik ga hem zeker blijven opvolgen! kom je ook eens langs? groeten stijn

    http://www.bloggen.be/rammstein83



Geef een reactie

