h1

Sponsorloop tvv ALS

december 22, 2013

Ruim 9 maanden geleden kreeg een collega-loper te horen dat hij de zenuw-spierziekte ALS had. Toen ik enkele weken geleden via Facebook de uitnodiging van de sponsorloop zag, kreeg dit dan ook mijn aandacht.
De joggingclub van Veltem ging met hele ploeg en ik mocht hierbij aansluiten.
Vanmorgen om 11u verzamelden we aan de sporthal, om te carpoolen naar Edegem. Tegen 13u zou de tweede ‘shift’ vertrekken.

De sponsorloop startte om 10u, op de atletiekpiste in Edegem.
Toch was het stil…niet veel andere lopers te zien. Spijtig.

De wedstrijd van gisteren had ik goed verteerd. En voor de sponsorloop waren er geen verwachtingen naar snelheid en afstand. Zelf had ik graag 20km gelopen…op de piste…zotgedraaid dus. Maar voor het goede doel mag je ook wel een extra inspanning doen hé.

De toertjes waren ook geen 400m, maar volgens mijn Garmin slechts 335m.
Na 10km snel een tussenstop: even naar wc en wat drinken. En hup…weer weg.
Ondertussen waren er al enkelen gestopt en kwam er meer ruimte op de piste ;-). Km 15 nog wat drinken. Ondertussen kwam de tweede ‘shift’ toe. Zo kon ik mijn laatste rondjes af en toe onderbreken voor foto.

Ik sluit af met 20,01km op de teller in 1:43:54. Heel content! Vooral omdat dit voor een goed doel is.
De supporters telden de rondjes: 57! En neen, ik ben gelukkig niet zotgedraaid ;-).

Na mijn douche, kwam Sophie met haar familie nog binnenlopen. Die hadden mijn loopje dus gemist, maar was wel leuk bijpraten.

Ik bleef nog mee kijken vanuit de kantine naar de andere lopers. En ja, enkele straffe mannen liepen 60 toertjes en dit in sneller tempo.

ALS Liga mag heel tevreden zijn met zo’n club als JC Veltem! Ruw geschat 940 rondjes.

Een mooie afsluiter op sportief vlak!

Ik wil jullie dan ook fijne feestdagen wensen en een gezond 2014 met vele warme momenten en intens geluk! x

One comment

  1. Goedgedaan Katrien!
    groetjes, Mai



Geef een reactie

