h1

Pijnlijke beslissing

april 21, 2015

Bedankt voor wie duimde, en samen met mij hoopte dat de last aan de lies van tijdelijke duur zou zijn.
Ik zou mijn hoofd niet in het zand steken; dus ging ik gisterenavond naar mijn huisarts. Zij kon de pijn uitlokken en vermoedde een tendinitis van de adductoren.

Deze voormiddag kon ik al een echo en RX laten maken.
Daarna de bespreking met mijn huisarts. Ze steunt me al mijn hele loopcarrière en weet hoe belangrijk het lopen voor me is. Ze wil me dit niet afnemen; denkt ook op langere termijn. Een tendinitis van de adductoren (bevestigd door echo) is een lastige blessure. De ontsteking gaat over een lengte van 3 à 3,5 cm.
Het risico is groot en daarom het advies om geen marathon te lopen; sowieso niet te lopen tot zolang ik pijn heb.

Geen marathon Hamburg dus 😦 !
Een tegenvaller… De ‘droom’ naar deze marathon kwam er tijdens de behandeling van mijn achillepeesblessure in de zomer. Het werd opbouwen van 5 minuten op de loopband, naar deze marathonvoorbereiding. En ook al ging het met ups en downs, ik keek er echt naar uit!
Nu kan ik zondag enkel maar duimen voor mijn loopvrienden die hùn marathon lopen in Antwerpen, Londen, Düsseldorf, …of Hamburg.
Succes!

Geef een reactie

