h1

Grote prijs Burgemeester Paul Dams

mei 3, 2015

Vorig weekend had hét Marathonweekend in Hamburg moeten worden. Maar een ontsteking aan de adductoren leidde tot de pijnlijke beslissing om niet te starten.

Deze week naar de huisarts en ook een eerste afspraak met kinesist Kjell. Die maakte dat mijn verlengd weekend goed begon: ik kreeg groen licht om te lopen 🙂 : vrijdag 30′ rustig en zondag mocht 45′ mits ik geen pijn had tijdens of na het lopen. En ook mijn oefeningen doe ik uiteraard.

Bart zou in Tremelo de 10km lopen: een wedstrijd die past in zijn voorbereiding voor de 20km van Brussel. Ik zou dus 3 van de 4 rondjes met hem kunnen meelopen… Maar vrijdagavond speelde ik al met de idee om zelf de 5 km te lopen. Met in- en uitlopen bij, kon ik dan 45′ lopen.  Wat zou me het meeste voldoening schenken?

Ik schreef me in voor de 5 km. Een korte opwarming – op dat moment nog hevig aan het regenen. Dus pet op! Koud was het niet: t-shirt van JC Veltem en mijn looprokje waren warm genoeg.

De start om 15u. Het waren 2 rondes van 2,5km, deels op straat, deels onverhard. Ik start ergens in het midden. De lopers voor me lopen iets te traag waardoor ik bijna op hun voeten trap. Ik versnel wat om wat plaats te vinden. Tempo gaat dus omhoog. 1e km in 4’45”. Maar de aandacht gaat natuurlijk vooral òf ik iets voel aan de adductoren.
Ook de volgende kilometers blijf ik aan +/- zelfde tempo. Het competitieve blijft er inzitten…dus focus ik me steeds op de vrouw voor me. De laatste rechte lijn gaat er nog een sprintje af en lukt het me nog een jonge dame in te halen.

Ik finish in 23’00” voor 4,85 km (tijd en afstand gemeten met mijn Garmin). Officieel blijkt het 23’02” voor 5 km.
Zeer tevreden met dit resultaat, vooral omdat ik ook geen last had aan de adductoren.

En gezien ik 45′ mocht lopen vandaag, stond ik ook aan de start van de 10km om samen met Bart zo’n 3,3 km mee te lopen. Hij liep zijn 10 km in 56’42”.
Even de omgekeerde wereld: ik de korte en hij de lange afstand 😉

Nu opvolgen hoe de adductoren reageren, en dan wat nog wat wedstrijden kiezen. Naast het lopen, heb ik zeker ook genoten om terug te zijn in het loopwereldje :-). Een mooie afsluiter van dit verlengde weekend!

 

 

One comment

  1. ha, goed zo! fijn nieuws…
    see you soon



Geef een reactie

