h1

Een speciaal cadeau…

december 26, 2016

Enkele maanden geleden…mijn verjaardag. Tijdens de cadeautjesronde meldt Valentijn (mijn oudste zoon) dat hij geen écht cadeau heeft. Hij bedoelde; niets materieels. We lachen eerst wat: “een knuffel is ook een mooi cadeau” (en zeer welkom), maar het ging toch over iets anders.

Valentijn's cadeauValentijn wil dat ik hem coach én begeleidt op zijn eerste Marathon…op 5 november 2017.

Ik was er even stil van… Het drong niet goed door.

Valentijn vroeg niet enkel de coaching, maar wou ook samen lopen. En door de Marathon van New York te kiezen, koppelde hij dit aan een belofte die ik mezelf maakte. Na enkele Marathons te hebben gelopen, zei ik dat ik op mijn 50e de Marathon van New York zou lopen.
Maar naarmate die datum dichterbij komt; en vooral ik meer en meer verslagen las; had ik wat schrik voor het lange wachten in de koude voor de start.
Valentijn wees me dus even terug op die belofte 😉

Ik heb de laatste maanden het een en ander opgezocht en nagekeken. Het zal toch geen New York worden: ingeschreven geraken, én in hetzelfde startvak kunnen starten zal al niet evident zijn. Daar bovenop de kosten; verblijf voor vijf,…

De (emotionele) waarde van dit cadeau lag niet op New York, maar “samen”.
Samen gingen we op zoek naar een andere Marathon in het najaar. Vanmiddag, nadat Valentijn de Corrida liep, werd de knoop doorgehakt; Firenze wordt Valentijn’s 1e Marathon.

Valentijn liep in 2015 al de Halve Marathon van JC Veltem en volgde toen vrij goed het schema dat ik opstelde. Hij finishte toen in 1u57’28”.
Daarom heb ik er alle vertrouwen in dat de finish van Marathon Firenze gehaald wordt!

We hebben nog 11 maanden om ons voor te bereiden. Voor mij eerst nog eentje voor mezelf: Düsseldorf, en vanaf 1 mei gaat de focus volledig naar die speciale Marathon.
Dankjewel Valentijn voor dit mooie verjaardagscadeau!

6 reacties

  1. Wauw, wat super! Geniet er vooral heel erg van, van heel de voorbereiding, en van de marathon! Heel veel plezier en heel veel succes aan allebei!


  2. Prachtig! Ik hoop ooit ook samen met 1 van mijn dochters te kunnen lopen. Lijkt me fantastisch gevoel. Hopelijk trainen we eens samen voor Düsseldorf, zou leuk zijn.


  3. hmm… Firenze.
    heeft al een keer op een shortlist gestaan, moet ik zeker ook nog eens doen.
    succes en – vooral – veel plezier allebei.
    tot gauw!


  4. Mooooi! geniet er van!!


  5. Katrien
    Lopen is inderdaad jouw passie, en werkt zeer aanstekelijk. Dit initiatief van Valentijn is het mooiste geschenk dat iemand zich had kunnen voorstellen. Ik ben fier op jou, zowel als loopster, (+)mama en nog vele andere dingen.
    2017 wordt een levenservaring als geen voorgaande. Corrida was opwarming. Nu even eindejaar en dan deze prachtige opportuniteit.


  6. Vreemd toch dat lopen, en alles wat er rond hangt zo een schitterend, bevrijdend en energiek gevoel kan opwekken. De microbe is niet te onderdrukken. Mooi ook om het met andere te delen. En het cadeau van Valentijn is inderdaad prachtig. Wat zal je fier zijn als je samen over die finisch komt. Het wordt een hoogtepunt voor 2017 voor jou en je familie. Schitterend!!
    Ik wens jullie veel sucses en genot tijdens de trainingen en de race. Laat geregeld iets weten, ik volg dat graag op. Het werkt motiverend 🙂



Geef een reactie

