h1

Voornemens?

januari 29, 2017

Januari is bijna op zijn einde. En hoe ver staat het met de voornemens?
Of maakten jullie er geen?

goals
Ik laat jullie meekijken in mijn voornemens…
Het doel is uiteraard steeds dat je je beter voelt; fysiek, mentaal. En dat is voor iedereen verschillend.
Ik heb voor mezelf wat kleine dingetjes opgeschreven die voor mij hiertoe kunnen bijdragen.

Mijn uitdaging is om wekelijks een nieuw klein ding toe te voegen en ook dit dan verder toe te passen.
En tot nu toe loopt dit prima!

  • Week1: geen alcohol.
    Gezien ik enkel bubbels drink, valt dit nog mee. Maar ja…op feestjes, of aperitiefje in restaurant geen bubbles meer. Het is een gewoonte.
    Voor wie er nog niet over gehoord heeft: vanaf 1 februari start Tournée Minérale – maand februari zonder alcolhol. Doe jij ook mee?
  • Week2: buikspieren trainen.
    Ik had het de laatste maanden wat verwaarloosd 😦 Dus is dit motivatie om terug op te pikken. En 6 dagen op 7 is OK
  • Week3: bokes mee naar het werk.
    Het vraagt niet veel moeite, maar is me iets gezonder dan de broodjes en spaart bovendien geld ook
  • Week4: minstens 1,5 liter water per dag.
    Ja…ik drink veel te weinig. Deze was dus echt nodig! En door wat citroensap bij mijn water te doen, lukt het makkelijker
  • Week5: 1 avond voor mij.
    En dan bedoel ik een relax avondje om eens rustig een badje te nemen, maskertje, scrub,… Vanavond start ik 🙂

Ik heb nog een lijstje, maar niet voor 52 weken.
In willekeurige volgorde komt dit er nog aan:

  • om 22u in bed in de week
  • maximum 1 koffie per dag
  • minstens 3 porties fruit/groenten per dag
  • 1 dag per week geen email, Facebook, Instagram, Snapchat,…

Heb je nog ideetjes? Laat maar weten!

Advertenties

3 reacties

  1. We zijn allen gewoontedieren, om van een op andere dag te veranderen, is lastig. Stap voor stap! Bedankt voor de tips, bepaalde dingen zijn gewoonten, anderen werken inspirerend voor mij: bedankt!


  2. Goede voornemens, ze zijn mooi, geven richting en vormen een ideale leidraad die broodnodig is om je doelen te bereiken.
    Maar het is vooral de dicipline om telkens opnieuw terug aan te zetten.

    Mijn voornemens zijn:
    – geen of zo weinig mogelijk alcohol. (Je voelt het echt tijdens het lopen)
    – 2 of 3 keer per week stabilisatieoefeningen (ook iets pittig om vol te houden hoor)
    – 3 looptrainingen per week minimum ( 1 LSD , 1 training met lichte intervalblokken en 1 training met korte hevige en snelle intervalblokken)
    – tja, vroeger gaan slapen. Dat zou ik ook nog moeten doen
    – minder eten en snoepen ( ook een moeilijke voor mij)
    – letten op mijn looptechniek ( heb de curcus “zachtlopen” gevolgd. Wat zeer leerrijk was. Ik had dat gedaan na een jaar last te hebben gehad van faciitis plantaris. Waar het op neer komt is het lopen met een stapfrequentie van 180 stappen per minuut en zeer belangrijk een “middevoetlanding”)

    Mijn doel is nu de maraton van Lier op 26 maart met een verlangen om onder de 3u30 te duiken.

    We zien wel, zolang we er plezier in hebben en de goesting en de moed vinden verder te doen is het ok.
    Ik doe het graag. Het houd me scherp, doelgericht, gediciplineerd, is een fisieke en emotionele uitlaatklep.
    Ik ben aan addict denk ik. 🙂

    Groetjes

    Luc



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: