h1

20km van Brussel: DNS

mei 28, 2017

De 20km van Brussel is een van de meest gekende loopevenementen in ons land.
En ja…ook voor mij was dit het eerste grote evenement en de opstap naar mijn eerste Marathon.

Ik liep de eerste keer mee in 2006. Ik heb enkele edities gemist wegens ziek / blessure. En in 2012 stopte ik al na enkele kilometers (een DNF).
Vandaag zal/zou mijn 9e editie zijn.

Ik mag me dus wel een ‘routiné’ noemen, denk ik 😉

Toch was het ook voor mij moeilijk de laatste dagen. Doe ik mee of niet?

Waarom niet?

  • het tropische weer: is dit nog wel gezond? De organisatie voorziet dan wel extra water Enzo, maar de temperatuur en de zon, daar kan je niets aan veranderen
  • last van de pollen
  • geen ‘mooie’ tijd
  • beetje last aan de rechterhamstring sinds donderdag

Waarom wél?

  • voorbeeld voor Bart en Valentijn (zijn 1e editie)
  • engagement naar het werk: ik loop voor KBC
  • engagement naar Loop naar de Maan: op mijn profiel schreef ik immers dat ik zou meedoen
  • ik geef niet graag op…
  • de ambiance

Om te beslissen, stel ik me voor hoe ik me nadien in de ene en de andere situatie zou voelen want ik wil geen spijt hebben achteraf van mijn keuze.

Gisteren rond 9u even gaan loslopen; maar niets dat in een of andere richting mijn beslissing kon duwen.
Daarna rusten. Bart en ik zijn immers al 3 ochtenden op om 5u om bij de registratie van de 1000km Kom op tegen Kanker (6-8u30) te zijn. En dit kruipt in de kleren. Maar voor het goede doel is dit met veel plezier gedaan!

Ook Bart en Valentijn waren aan het twijfelen… En ja: ik ben dan het meest getraind van ons drie; ik kan ook het minst goed tegen de warmte.

Vanochtend de wekker om 6u30. Ik lag al een tijdje wakker…
Want ik had sinds gisterenavond meer last van de pollen. Of toch een verkoudheid?
Soit: ik besliste om zo niet te starten.

Bart zag het wél zitten, Valentijn niet.
Maar toen Bart mijn beslissing hoorde, pastte hij ook.

Geen 20km, maar misschien wel hier een rustig loopje op een frisser moment.
Parcours 20km Brussel
Veel succes aan wie wél loopt. Wees voorzichtig!

Geef een reactie

