h1

Koentjesloop

juni 25, 2017

Een wedstrijd op slechts enkele kilometers van thuis, en van het RunningMate-criterium (waar ik nu nog in top10 sta) is voldoende motivatie om mee te doen. Het is nochtans een zware wedstrijd en onverhard – heb ik van horen zeggen.

De wedstrijd was om 15u: keuze tussen 5 of 10km.
Bart koos voor de korte, ik voor de lange afstand.

Toegekomen al dadelijk wat bekenden: Eef, Jennifer, An, Peter, Wim, Stan, Johan, …
Nog even geïnformeerd naar parcours: 3km bergop, tot km 7 vlak en dan bergaf.

Tegen 15u iedereen naar de start. De 5 en 10km startte samen.

De eerste kilometers bergop…en al snel het veld in. Een combinatie dus van onverhard, bergop, zon en wind. Tempo rond de 11km/h. Want ik wou me niet kapot lopen, zou wel wat sneller lopen als het plat werd.

Dat duurde wel heel lang.
Af en toe bergaf, maar wat later terug bergop. En een heel klein stukje beton, na de splitsing met de 5 km.

Hoogtemeters Koentjesloop

Mijn flesje water hield ik bij me: af en toe een slokje of wat over mij kappen.

Na 8 km bergaf én meerdere verwittigingen van de organisatie dat het opletten geblazen was omdat weg er slecht bij lag: Onverhard met stenen.
Al bij al liep ik daar – in bos – nog beste.

Ik finish in 49’06” voor 9,75km (afstand en tijd gemeten met mijn Polar M430).
En eerlijk…ontgoocheld dat ik geen 12km/h haalde. Het bewijs dat dit niet mijn parcours is. Of anders gezegd: ik weet wat te trainen!

One comment

  1. Het was gisteren inderdaad zwaar. Als het dan eens beton was dan was het wind en berg op.
    Mijn Polar M400 werkt wat betreft hoogtemeters precies toch niet zo goed ofwel is de instelling niet goed vermits hij 65 meter stijging en 65 meter daling geeft.



Geef een reactie

