h1

Groentejogging

juli 2, 2017

Begin juli, en meestal met heel warm weer, is er de Groentejogging in Schriek.
Dit jaar wel een nieuw parcours – deels onverhard. Niet echt mijn ding; maar in tegenstelling tot de Koentjesloop is deze wel vlak.

Rond 14u15 vertrokken Bart en ik naar Schriek. Thomas (Bart’s zoon) en zijn kameraad Floris gingen met de fiets; zij zouden de korte afstand lopen (3,8km) en willen nadien zo snel mogelijk terug naar Werchter.

Bart en ik kozen voor de 10,7km.
De vraag was wel…hoe erg zit het verjaardagsfeestje van Wim nog in mijn beentjes?

Toegekomen, borstnummers halen, en heel kort loslopen.
Gezien het parcours (deels onverhard) en de regen vanmorgen, toch nog niet met mijn nieuwe loopschoentjes (Saucony Guide 10), maar met de ‘oude’ (Saucony Guide 9).

De drie afstanden (3,72 – 6,04 – 10,62) starten samen om 15u30.
Een aanloopstrook en dan 1, 2 of 4 plaatselijke rondes in functie van de gekozen afstand.

3-2-1 Start! Thomas en Floris schieten weg… wauw, snel, ook voor mij. Ik zie achteraf 1e km aan 4’38” en dit ondanks de versmalling na 500m waardoor er opstopping was.

Het parcours was een combinatie van bos, veld, gras en klein beetje asfalt.
Dus constant opletten waar je loopt gezien de oneffen ondergrond.

Thomas en Floris zie ik steeds voor me, en na het veld – 2,5km ver – loop ik hen voorbij.
Floris haalt me nog net in voor hij de afslag naar de finish mag nemen. Knap!

Zelf mag ik dan nog 3 plaatselijke rondes doen. Gelukkig is het nu veel minder druk en zie ik beter waar ik loop.
Als ik aan mijn 3e ronde begin, word ik gedubbeld door de eerste lopers. Niet zo fijn…maar tja, met kleine rondjes van 2km, kan dit natuurlijk.

Ik ben blij als ik, na 4 rondes, eindelijk ook de afslag naar de finish mag nemen: nog stukje op gras, opletten voor de greppel, terug de versmalling door en dan eindelijk op asfalt.

Ik zie Thomas en Floris op het kruispunt staan, en dit motiveert om nog wat versnellen.

Ik finish in 51’20” voor 10,49km (afstand en tijd gemeten met mijn Polar M430). Officieel is het
51’13” voor 10,62km (12,44km/h). Officiële uitslag

Aan de finish staat Bart. Hij stopte na 2 rondes en werd toch opgenomen in de uitslag van de 6,04km (35’24”).
Hij vertelde me ook dat ik 4e vrouw was (en dus net buiten de prijzen viel).

Floris en Thomas hebben hun allereerste wedstrijd goed gedaan met resp. 18’14” en 19’26” voor 3,72km.
Nu konden ze extra genieten van de laatste dag Werchter.

Het parcours lag me veel minder dan het vorige. Maar de beloning: zak met sla, tomaten, courgette en aardappelen blijft de moeite.

Geef een reactie

