h1

Stratenloop Weerde

juli 15, 2017

Af en toe wijk ik eens af van mijn planning 😉
Ik weet eigenlijk niet hoe ik er ineens bij kwam om nog eens in Weerde te gaan lopen.
Wat ik wel wist: ik ging eens de korte doen. Afzien dus, maar korte tijd 😉

Met Bart de laatste dagen overlegd hoe dit met zijn trainingen matchte.. Ik moest hem een beetje overtuigen: hij zou de 10,5 km meelopen.

Gezien de 3,5 vroeger startte, kon ik met hem meelopen. Zo had ik ineens een langere training gedaan.

Tegen 17u kwamen we toe in Weerde. Nog voldoende parkeerplaats; de lange afstandlopers waren er nog niet.

Bij de inschrijvingen voornamelijk kinderen die nog wilden inschrijven. Zelf vulde ik – zoals gevraagd – 2 fiches in: eentje voor de 3,5km en eentje voor de 10,5km. Gelukkig een verschillend kleurtje zodat ik wist wel ik bovenaan moest dragen.

Bij het buitengaan zie ik Sarah. Ik leerde haar kennen op de eerste Runner’s talk enkele weken geleden. Zij zou vandaag de 10,5km lopen.

Ik besloot toch even op te warmen. Een kilometertje…beter dan niets?

Tegen 18u naar de start. Een 100-tal lopers voor de korte afstand.

De start…snel, en er trapt al dadelijk iemand op mijn schoenen; gevolgd door ‘Sorry’. Gelukkig geen erg.
De eerste kilometer loop ik aan 4’19”. Ik voel dat dit te hoog ligt. Het tempo zakt inderdaad wat, ook in functie van de ondergrond.
Op zo’n 200m van de finish staat Bart samen met Luc en Lucienne van de club JC Veltem. Hij roept dat ik 4e vrouw ben. Ik ben vooral blij dat ik de finish zie.
Ik finish in 15’04” voor 3,39km (gemeten met mijn Polar M430). Officieel is het 15’01” voor 3,5km. Net geen 14km/h en inderdaad 4e vrouw.
Tevreden, maar het liet me voelen dat ik snelheid moet trainen.

Een half uurtje ‘rust’. Even naar de auto en daar kruisen we Emiel van de club en zie ik collega An met haar gezin. An merkte op dat ik mijn nieuwste schoenen (gisteren gekocht) nog niet aan had. Tja, deze zijn ook maar 2 weken oud.

Nog een toiletbezoek en dan naar de start voor de 7 en 10,5km.

Tegen 18u45 zette de massa zich in beweging.
Ik had gedacht dat we rustig zouden lopen – rond de 10,5km/h, maar Bart dacht er anders over. Ik heb wel 10 keer gezegd om rustiger te lopen, maar hij bleef mooi een tempo rond de 5’30/km aanhouden.
Na elke ronde bevoorrading en nam hij ook de tijd om even te drinken. Ik liep steeds achter of naast hem. Ik weet ondertussen dat als ik voor hem loop om te ‘trekken’ dit omgekeerd effect heeft.

De laatste 300m wou ik hem toch even pushen: dus ik zei dat zodra
we op beton kwamen, hij mocht sprinten om die man voor ons nog in te halen. Hij twijfelde, kreeg nog een xtra aanmoediging en ging er voorbij, daarna ik. Bart finishte in 55’50” voor 10,5km (ik 55’54”). Mijn Polar M430 noteerde maar 10,18km.
Zeer tevreden van deze wedstrijd en fier op mijn ventje :-). De trainingen beginnen te lonen.

We zijn nog een klein toertje gaan uitlopen met Sarah. Gezellig!

DecathlonbonsEn dan ons borstnummers inruilen voor de Decathlon-bon.
We kunnen weer gaan shoppen binnenkort :-).

Geef een reactie

