h1

Tremeloop

juli 21, 2017

Vorig jaar te warm en geskipt. Twee jaar geleden liep ik hier wel toen de 5km. Nu stond de 10km op het programma.

Tegen de middag al duidelijk dat het geen wedstrijd zou worden. Ik voelde me niet Ok. Dus gewoon zien dat ik wat kilometers loop.

De start van de 10km is om 15u45. Thomas (Bart’s zoon) liep de 5km en die startte om 15u.
Dus redelijk op tijd naar het dorp.

Een 15-tal lopers van JC Veltem; gespreid over de 5 en 10km. We waren goed vertegenwoordigd!
En altijd leuk om andere lopers terug te zien.

Thomas zou samen met een kameraad lopen. Het zijn rondes van 2,5km.
Na de eerste ronde stopte hij bij ons: hij voelde zich slecht; draaide bijna weg. Gedaan met de wedstrijd.

Het was ondertussen ook goed warm.
Opwarmen deden we niet. Hadden we ook voor de 5 moeten kiezen? Maar er stond 14km op de planning van Bart vandaag.

Ik zou dus bij Bart blijven.
De start ging snel…ik zag dat we rond de 5’14″/km zaten. Dus tempo laten zakken.
Na 1,5km zei Bart dat ik mijn eigen tempo maar moest lopen. Euh? Ik kan niet zo maar dat knopje omdraaien. Als je bijna 1 ronde gedaan hebben, zegt hij dat hij pijn heeft in rug; hij zou stoppen.
Tja…dan moet ik toch verder.

Ik besluit te lopen tot bij de volgende van JC Veltem. Even wat doorlopen en een kilometer verder ben ik bij Geert.
Samen lopen we deze 10km verder uit. Sorry Geert, mocht ik iets té veel gepusht hebben…

Ik finish in 53’43” voor 9,95km (tijd en afstand gemeten met mijn Polar M430).
Bart bleek idd gestopt; weliswaar na 2 rondes.
Resultaten op www.tremeloop.be
In ruil voor ons startnummer een goed gevulde zak.

Of we morgen dan 14km lopen als training is nog niet duidelijk.
Voor de zekerheid 😜 liep ik nog wat uit tot bij Bart thuis. Dagtotaal 13,6km.

Geef een reactie

