h1

Bosloop Tessenderlo

juli 30, 2017

Er stond een training van 1u15′ op de planning…en wel wat lopers van JC Veltem die naar Tessenderlo zouden gaan.
Dus waarom zou ik niet eens meegaan?

Ik koos voor de langste afstand: 13,8 km. In 1u15′ zou ongeveer 11km/h zijn.

Op tijd vertrokken, en verkeerde weg van gps gevolgd, want de laatste 2,5km mocht ik niet door met de auto. Ik was niet de enige die deze weg had gevolgd…
Wat omrijden; met fietsers als tegenliggers (gevaarlijk!) en tegen 9u45 ter plaatse.

Al snel zag ik Stijn en ook Jo en Eric van JC Veltem bij de inschrijving.
Ik zou samenlopen met Jo en Eric, hadden we al afgesproken.

Spullen in de auto gaan leggen en dan nog eens langs de wc. Hier in Gerhagen zijn dit zelfreinigende wc’s en staan er lichtjes die aangeven of toilet vrij is of niet of gereinigd wordt. Weer een nieuwe ervaring!

Nadien op zoek naar de JC Veltem-lopers die de lange afstand zouden doen. Meerdere hiervan zijn net gestart (of bijna) met hun schema voor hun najaarsmarathon (Amsterdam, Valencia, Athene en Firenze).

Om 10u50 de start van de 13,8km. Hedwig, Eric, Jo en ik zouden samen blijven aan een tempo van 11km/h.
Dat tempo was moeilijk in te schatten want in bos heeft gps het wat moeilijker (zowel TomTom, Garmin als Polar).

Een mooi parcours, in bos, op zandondergrond hoofdzakelijk, en toch meer op en af dan wat Rob vooraf gemeld had.

Na enkele kilometers kreeg Jo het moeilijk. Maar “samen uit, samen thuis”. Tempo maakte niet uit, wel Jo begeleiden naar de finish.
Hedwig en Eric waren creatief om Jo te stimuleren/motiveren 😉

De laatste honderd meter nog een versnellingske om nog iemand in te halen en dan met armen in de lucht over de finish!

Mijn Polar noteerde 13,51km in 1:23:43 (net geen 10km/h).
Maar tijd speelde geen rol; wel het groepsgevoel!

Thanks boys en tot de volgende!

Geef een reactie

