h1

Mutotoloop

augustus 4, 2017

“Naar de Congo en terug” zo wordt deze jogging ook wel omschreven. En wie de streek een beetje kent, weet dat de Congo hét café is van Vossem.

Ik had deze jogging nog nooit meegelopen, dus deze week even gepolst naar het parcours. Samengevat: op en af en 50% onverhard.
Dus iets à la Koentjesloop.

In tegenstelling tot de vorige joggings (Tremeloop en Bosloop) die ik als een training zag, zou ik vandaag wel doorlopen. En dat geeft toch een beetje stress…

Rond 18u15 kwam Bart me oppikken. Hij zou de 5km doen (start om 19u45); ik de 10km (start om 20u).

Luc, Hedwig, Jo en Sandra van JC Veltem waren er ook.
En uiteraard nog vele andere bekende gezichten.

Bart was nogal nerveus; een afleiding voor mij 😉

Na zijn start, gingen Jo, Hedwig en ik opwarmen…heel kort, want we wilden ook nog even langs wc.
Daar stond – uitzonderlijk – minder volk bij vrouwen dan bij mannen aan te schuiven. Mag ook wel eens.

Iets voor 20u naar de start. Ik sloot vooraan aan. Wijze beslissing of niet?

Lichtjes bergop en dan bergaf tot in Vossem. En toch voelde het al zwaar. Dat zei ik ook tegen Rudy als hij me passeerde en terwijl hij een selfie maakte met ons twee.

Tempo wat laten zakken, en zeker toen het bergop ging!

Rond km 6 loop ik Wim voorbij. Ik vraag hem om aan te sluiten. “Neen, ik weet wat er nog komt” antwoordt hij. Ik niet en loop verder.
Het gaat dan over veld en bos en gras, met aanduiding voor moeilijke ondergrond.

Na 8,5 km krijg ik steken en besluit noodgedwongen tempo te minderen. Op dat moment loopt Nadine me nog vlotjes voorbij.

We komen terug op asfalt en ik kan Suzy nog inhalen.
Bart staat me aan de finish al zwaaiend op te wachten.
Ik finish in 50’33” voor 10,44km (tijd en afstand gemeten met mijn Polar M430). Vlotjes ging het (nog) niet; maar op dit parcours ben ik blij dat ik terug boven de 12km/h zat.

Bij aankomst rijkelijk verwend met suikerwafel, Activia-yoghurt,…

Nadien nog wat kilometertjes uitgelopen en bijgetetterd met de vrienden van JC Veltem.

En als we net doorgingen, werd mijn naam afgeroepen. Sandra kwam me even terughalen en zo ging ik nog met een bol Passendale kaas naar huis. Dat zal smaken!

2 reacties

  1. Proficiat met je prestatie en leuk verslag!


  2. En je hebt nog daarbovenop een waardebon van Fitness Center Heverlee gekregen die ik straks in je brievenbus zal steken



Geef een reactie

