h1

Brussels Night Run

september 23, 2017

Na Leuven Night Run, vandaag naar Brussel.
Ik kon via KBC Sportify gratis deelnemen – mits storting van 5€ voor goede doel, dus waarom niet?
Persoonlijk zou ik nooit 25€ (geen idee wat de prijs is) geven. Maar ieder zijn/haar ding.

Bart had zich ook ingeschreven, maar zou pas in Wave 4 (22u30) starten. En gezien we samen wilden lopen, zou ik mijn start met drie kwartier verlaten.

Dat gaf ons de tijd om zaterdagnamiddag nog rustig wat To Do’tjes af te werken en op het gemak te eten.

Iets voor 21u toegekomen in Brussel.
Vrij druk.. iets té druk voor mij. Er werden dan ook 6.000 lopers verwacht.

Aan KBC Brussels tent net te laat voor groepsfoto. Toch al even dag zeggen. Maar eerst Bart’s nummer, t-shirt en lampje oppikken.
Daar vriendelijk gevraagd of hij toch niet in Wave 1 mocht starten en dit kon. Super! Maar dit betekende nog een 20 minuutjes voor de start.
Oeps! Mijn planning in de war 😉

Met collega's aan de startVoor start nog tijd voor fotootje met de collega’s Hilde, Erika, Lesley, Bart en Jan.

Wat ‘sjofelen’ naar start…
Eens er voorbij even versnellen om uit de ‘wessel’ te zijn. Steeds goed in ’t oog houden waar Bart liep.

Langs het parcours af en toe een ‘attractie’: vuurspuwen, dj, bellenblazen,…

De eerste kilometers gingen vlot, vanaf kilometer 3,5 bergop.

Kilometer 6 komen we terug aan het Warandepark. Tiens…gaan we nog 2 kilometer in het park lopen, vraag ik me af.
Neen hoor: na 7,14km en 40’47” (afstand en tijd gemeten met mijn Polar M430) komen we over de finishlijn.
Spijtig dat er dan officieel 8km wordt geafficheerd.

Maar kijk, we hebben de kilometers in de benen. Nog eens collega’s gezien en KBC gepromoot.

Benieuwd wat de beentjes morgenochtend zeggen. Voor Bart staat er zijn lange duurloop op (die hij in de werkweek niet had kunnen doen). Ik loop (groot stuk) mee.

En veel succes aan mijn loopvriendjeds die morgen hun Marathon lopen! En wieweet, een nieuw wereldrecord in Berlijn?

Dat is voor morgen. Nu bedje in. Slaapwel!

Plaats een reactie